Indryk annonce

Hvad enten om vi taler Lego eller den lokale frisør, er deres hjemmesider hovedsageligt bygget til ét formål: At sælge produkter og services til kunder. En hjemmesides rolle som et effektiv rekrutteringsværktøj bliver i modsætning hertil oftest ikke prioriteret blandt virksomheder og mange karrieresektioner er derfor kortfattet og andre gange gemt helt væk. Det er ærgeligt.

Med den stigende kamp om talenterne, der både er der nationalt og globalt, er det i dag vigtigt at ændre sin tilgang og sætte flere kræfter ind på at synliggøre sit employer brand, og vise kandidater, at man ikke bare er en fed virksomhed, men en fed arbejdsplads. Det er derfor tid til, at "HR" får mere taletid på hjemmesiden.

Ofte er virksomhedens hjemmesider rigide, og der er alt for mange, der skal indover for at lave selv små ændringer. Derfor har vi CompanYoung udviklet vores egen karriereside-software, så flere virksomheder kan opbygge deres egne karrieresider med de vigtigste employer brand elementer, fx jobbank, infobokse, film, tekst og medarbejderportrætter. Det kræver ikke teknisk snilde eller en decideret webdesigner at udforme siderne. Med drag-and-drop funktioner kan man klare det selv.

Læs den fulde artikel hos CompanYoung >

 

Christian Mehlsen

Af Christian Mehlsen

Christian har ansvar for at indsamle viden om elevrekruttering og elevforløb og få det kommunikeret ud på bloggen.

Anbefalet artikel: Så meget betyder jeres image for de unge

Branche image, brand image og brand identitet. Læs hvordan alt dette har betydning for jeres young employer brand. Hvordan sikrer I jer mon, at jeres image opleves som troværdigt og attraktivt?

Læs mere
Baggrund21

Tilmeld dig nyhedsbrevet

 

Tilmeld dig Elevplads.dks nyhedsbrev med fokus på tiltrækning og rekruttering af elever, lærlinge og trainees.

I nyhedsbrevet får du adgang til

  • De seneste blogindlæg
  • Nyeste e-bøger og cases
  • Tips og tricks til rekruttering af elever, lærlinge og trainees
  • Information om krav og regler inden for elevområdet